Saturday, January 11, 2014

Kelas Langsir



Belajar Langsir dan Kraf Rumahtangga Dalam Masa 2 Hari.


Tanggal 20 - 21 Disember 2013 ... Bersama Cikgu Saidah Yusof mengendalikan kelas keenam membabitkan ramai peserta bagi Sanggar Busana & Langsir. Bukan sahaja peserta mendapat manfaat menerusi bengkel yang dikendalikan. Bahkan cikgu-cikgu juga mendapat ilmu daripada peserta. Jangan tak tahu, dalam seramai hampir 30 orang tu, ada yang baru nak mendekati dunia jahitan langsir, tetapi ada juga yang dah expert.

Anggaplah kelas seperti itu sebagai satu sesi perkongsian ilmu di antara peserta dan guru. Peserta datang daripada jauh semata-mata ingin belajar cara atau teknik membuat langsir tertentu yang dia belum mahir atau belum tahu. Sebagai guru, kita tidak boleh pandang lekeh kepada peserta kita. Mereka juga mempunyai kemahirannya yang tersendiri. Jika mengekalkan sikap rendah diri dan ikhlas, ada sahaja peserta yang akan memberitahu petuanya dan berkongsi ilmu dalam bidang berkaitan.

Mari kita selami kemeriahan bengkel langsir Disember 2013.

Sebelum tu nak beritahu, kelas grup kecil berjalan seperti biasa pada hujung minggu, tetapi hubungi kami dulu jika berminat untuk menyertai.

Peserta yang membayar RM498 akan mendapat set 8 pola langsir dan belajar menggunakan semua pola berkenaan dalam masa sehari suntuk! Macam tak percaya kan, tapi ramai dah yang lulus...

pertanyaan lanjut 013-3310221
Facebook* Sanggar Busana & Langsir
https://www.facebook.com/pages/Sanggar-Busana-Langsir/142174149155647



Jarum peniti pun diberi seorang satu.

 Kelas pun bermula.


Sesi belajar melipat scallop.


Nak buat sarung kusyen berhias bow.


Kelas praktikal, tekap, potong, jahit.


Bersama Cikgu Saidah.


Lakaran di whiteboard.


Dah siap dah..



Kami  menyediakan pola langsir untuk setiap seorang peserta bagi kemudahan memotong scallop.

1 comment: