Tuesday, March 26, 2013

ulasan pengguna mengenai rumpai laut


Petikan dpd ulasan Homestay Putrajaya di blog The Secret of Medicine mengenai rumpai laut.

Assalamualaikum, 
Saya sebenarnya tdk tahu apa fungsi rumpai laut ni, sebelum ni saya hanya baca di blog2 atau fb dealers yg menjual rumpai laut tp tidak pernah terlintas utk membeli atau mencuba. Sehingga suatu hari, 20/3/13 saya balik kpg, saya nampak adik saya menggunakan rumpai laut ni dgn menyapu di muka sbg masker. Sy bertanya kpd adik saya apa fungsi rumpai laut ini dan berapa lama sdh dia gunakan. Dia menjawab, hari ini adalah hari yg ketiga dia menggunakannya dan dia begitu teruja utk menggunakannya di sebabkan bestfriend dia yg hanya baru menggunakan 1 mggu menunjukkan perubahan yg ketara. 
1. Melicin dan memutihkan kulit muka.
2. Menutup semula pori2 di muka terutamanya di keliling hidung.
3. Tidak sembelit
4. Muka nampak gebu.
5. Mengecutkan dan menghilangkan jerawat.

Mendengar keajaiban rumpai laut ini membuatkan saya teruja untuk menggunakannya. Di sebabkan keturajaan saya, ibu, adk lelaki, suami saya, adik ipar pun turut menggunakannya. Selain Masker saya gunakan di muka, kami makan rumpai laut yg telah di masak. 

Hari ke3 saya menggunakan rumpai laut ini, ia memang menunjukkan hasil yg positif menampakkan perubahan. Dan kini hari yg ke5.. saya betul2 berpuas hati kerana menunjukkan perubahan yg amat ketara. Perubahan yg sama sprt di nyatakan 5 perkara diatas selain itu dgn secara x langsung... kesan2 selulit yg byk di bhgian perut dan pinggang selepas bersalin, telah berkuranggan dan semakin halus padahal sebelum ini ia amat kasar bila saya sapu atau pegang. 

Kalau mmg betul rumpai laut ini tdk mempunyai cologen sprt kenyataan di atas, its ok.. sekadar ilmu utk di kongsi. tp pada saya ia seolah2 cologen asli/ mentah.

Dan di sebabkan keturajaan kerana hasil.yg memuaskan. Saya beli rumpai laut ini 8 kilo sbg stok memandangkan harga yg teramat murah. Saya lupakan terus niat sebelum utk membeli SNE dan Aura White. 

Tidak salah rasanya jika mengamalkan pemakanan yg sama khasiatnya tp jauh perbezaan dari segi harga.

No comments:

Post a Comment