Wednesday, January 13, 2010

Selamat berjaya untuk Sedan dan Deha.

Terkilan sungguh tak dapat masukkan Kamil ke sekolah Tahfiz. Kamil mahukan sekolah Tahfiz Sains, tetapi susah sikit nak dapat, tempat terhad. Namun dua sepupunya memilih untuk masuk Tahfiz al-Quran di Kuantan. Mereka berdua sudah selamat mendaftar. Dulu datuk mereka gagal sambung pengajian agama ke Mesir kerana masalah kewangan. Semoga Sedan (Rasydan) dan Deha (Adha) berjaya memenuhi cita-cita datuknya (ayah saya).

Berikut petikan daripada blog kakak Sedan, Biah (Sabariah).

Tuesday, January 5, 2010

aL-HaFiZ~ (

arini temankan mommyku pegi register utk adikku yg bongsu itu..dia nak masuk sekolah tahfiz utk menjadi seorg al-hafiz yg disegani dan berjaya m'hafaz al-quran..insyaallah..entry kali ni versi sopan sket..sbb insap br pulang dr madrasah asyraful madaris..huhu~

sedan (rasydan nama adik aku tu) register sama2 ngn adha (cousin aku anak p.uda) ermm..memula cam nak tak nak jgk kan bg adik aku sekolah sini..ye laa..sbb xde pmr & spm..tp setelah ustaz dia convinced ckp kalo nak amik spm bole..diorg tlg arrangekan..ada bdk2 skolah tu yg amik spm.. diorg lebih cemerlang keputusannya dari skolah bese ni..ye laa..tuhankan maha adil..so..biarlah dia skolah sini..at least he get something yg x sume org bole dpt kan..

then masa nak balik tu..bese laa adegan airmata..maklum laa..sorg anak bongsu..sorg anak sulung..dua2 manja x penah berenggang ngn mak kan..igt bdk2 tu je yg mengalir..last2 mak aku..mak uda ngn pak uda aku pon sama..aku?? aku bese laa...pandai cover..huhu..k laa..ni laa gamba2 bakal tahfiz kebanggaan family kami =)

:: tingkat atas tu hostel diorg ::


:: yg ni dpn surau ::

:: muka lps kesat airmata ::

:: 3 org al-hafiz ::

:: rilek ye bro ::

Gambar bawah:
Kamil pula mendaftar di Kelas Aliran Agama Sek Men Keb Sg Pusu, Gombak. Kamil pun masuk asrama. Nampaknya dia langsung tidak sedih, malah teruja nak masuk asrama. Tapi balik hujung minggu lepas, bila ditanya seronok tak duduk asrama, jawabnya: "Boring!"

No comments:

Post a Comment